Supermarkt Jumbo Van Meerendonk heeft vier vestigingen rondom Breda: Ulvenhout, Terheijden, Etten-Leur Kerkwerve en Etten-Leur Geerkade. De driekoppige directie, Marcel en Anja van Meerendonk en Remco Bertens, stuurt de vier winkels met veel ambitie aan. Hun missie: een professioneel, vooruitstrevend bedrijf leiden. Waar medewerkers graag werken en klanten graag kopen. Een bedrijf om trots op te zijn.
Probleemstelling
Net als elke andere supermarkt moeten de vier Jumbo Van Meerendonk-winkels voldoen aan de wetgeving. Dat betekent onder meer dat Jumbo-werknemers alle losse koelmeubelen dagelijks handmatig temperaturen. Die zijn namelijk niet aangesloten op het centrale koel controle systeem. De controle verloopt in principe goed tot er iemand op vakantie gaat of ziek wordt. Dan wordt de kans op fouten groter. Jumbo Van Meerendonk wilde daarom de menselijke factor eruit halen.
Oplossing met SenseAnywhere temperatuurregistratie systeem
Gullimex adviseerde Jumbo om het SenseAnywhere temperatuurregistratie systeem te gebruiken. SenseAnywhere is een automatisch temperatuurcontrole- en registratiesysteem. Er geldt nog steeds 1x per week een handmatige controle verplichting om de status te registreren. Maar de rest van de tijd is er continu automatische registratie van en inzage in de temperatuur. En de winkel ontvangt gelijk een melding bij ongewenste afwijkingen. Met SenseAnywhere voldoet Jumbo Van Meerendonk aan de wettelijke voorschriften én voorkomt ze derving.
Toepassing van de meetinstrumenten
Jumbo plaatste SenseAnywhere in zo’n 60 stekkerklare koel- en vriesmeubelen. Een aantal daarvan zijn om te schakelen van vries naar koel en andersom. In het systeem zet Jumbo het meubel dan om naar een andere meldingsgroep vanwege de andere temperatuureisen. Jumbo deed de installatie zelf. Daarover zeggen ze: ‘Dat was plug & play. Een kwestie van routers ophangen, ze in je netwerk brengen en een naam geven’.
Referentie
“SenseAnywhere ontzorgt ons wettelijk en levert gebruiksgemak. Als we zo 1 of 2 keer per jaar een storing kunnen voorkomen, dan hebben we de investering er al uit. Verder is de begeleiding van Gullimex netjes. Bij de eerste meldingen belden ze: ‘Heb je het in de gaten?’ En bij vragen bel ik Jordy en is het zo weer opgelost.”
Remco Bertens, operationeel directeur
Veelgestelde vragen
Onderwerp 1
Question 1
Answer
Question 2
Answer
Question 3
Answer
Onderwerp 2
Question 2
Answer
Question 2
Answer
Question 3
Answer
Onderwerp 3
Question 3.1
Answer
Question 3.2
Answer